Monday 1 August 2016

KENAPA saya memilih SHAKLEE?


Hye all. dah lama eila tak update blog ni. InshaAllah kena istiqamah dah lepas ni mengarang di blog sendiri. Hehe. Ok, topik eila petang ni....mengapa eila masih setia dengan shaklee. Terjumpa satu artikel mengenai ini yang membuatkan diri eila sendiri teruja dan menjadi asbab kenapa eila masih bertahan dalam bisnes shaklee. Yang pastinya syarikat terulung dalam bisnes produk kesihatan yang menitikberatkan sumber daripada bahan semulajadi dan bebas bahan kimia berbahaya.

Ini dia jawapannya :


1. Kerana Shaklee ini mempunyai kepelbagaian jenis vitamin, mengikut sukatan dan dos yang tertentu, mengikut formulasi yang tertentu.
 
Contohnya, ibu yang mengandung dan yang menyusukan anak memerlukan sekurang-kurangnya 1000mg Calcium setiap hari, berbanding dengan individu biasa yang mungkin hanya memerlukan 500mg Calcium sahaja


2. Setiap satu produk Shaklee ada formulasi dan tujuan yang spesifik.

Contohnya, kenapa wujudnya teknologi sustained release dalam formulasi Vitamin C Shaklee.
Nampak tidak di sini, kenapa shaklee sanggup keluarkan berjuta-juta USD setiap tahun bagi tujuan ujian klinikal dan R&D.

3. Produk shaklee mencapai umur 100 tahun.

 Gambar 1 : Multivitamin TERTUA di dunia

Produk pertama yang dikeluarkan Shaklee ialah Vitalea yang merupakan multivitamin pertama di dunia.

4. Tumbuhan herba dan buah-buahan

Contoh, buah anggur Muscadine merupakan buah anggur yang terbaik di dunia kerana kandungan polyphenol dan Resveratrol yang tinggi dan ianya digunakan dalam formulasi VIVIX.
Bukankah buah anggur juga kerapkali disebut dalam Al-Quran? Bolehkah kalau saya mengatakan Vivix juga produk makanan sunnah?

5. Sumber bukan hanya daripada tumbuhan

Contoh, Ikan yang terdapat di dalam Shaklee Collagen dan Omega Guard

 Gambar 2 : Omega guard shaklee dari minyak ikan yang berkualiti

6. Salah satu produk Shaklee yang mempunyai patent-pending iaitu Vivix dan formulasinya dipatenkan khas hanya untuk Shaklee secara SAH dari segi undang-undang. Tiada syarikat yang boleh copy kandungan dan cara penghasilan produk berkenaan dan boleh dikenakan tindakan undang-undang sekiranya berlaku. Eksklusif hanya untuk Shaklee.



Gambar 3 : Kajian VIVIX dibukukan. bukan calang-calang produk ni!

7. Shaklee ada sijil halal


 Gambar 4 : Sijil halal shaklee 2016



Nah, dah jelas dan terang lagi bersuluh kan. Kenapa eila jatuh hati dengan bisnes shaklee dan produknya. Semuanya diuji secara klinikal. Shaklee sanggup melabur berbilion-billion ringgit untuk menghasilkan produk yang berkualiti tinggi untuk penggunanya.

So u all yang dah baca ni dah mula jatuh cinta?

Nak cuba vitamin shaklee, tapi tak tahu di mana nak dapatkannya dengan konsultansi tip top?

Nak bisnes shaklee secara serius dan jana income lebat bersama-sama kami?

Jangan segan-segan pm eila untuk konsultansi secara eksklusif dan mesra pelanggan :)

Gambar 5 : Rangkaian produk kami untuk anda.




No comments:

Post a Comment