Monday 13 March 2017

Doktor tak bagi makan vitamin Shaklee


Teringat masa kandungan ni 6week, masa tu bleeding tapi sikit je. Disebabkan ada sejarah ectopic so kak eila memang alert untuk kandungan yang ni.

 
            Scan yang pertama untuk kandungan ke 5. Baby kecil sangat 0.7cm masa dalam 6week

 
Lepas dah buat buku merah terus pergi ke pakar o&g di hospital besar. Alhamdulillah scan tak ada apa-apa. Baby pun berada dalam keadaan yang baik dan dalam kantung. Doktor bagi ubat kuatkan rahim "dehapston" (betul ke tak ejaan ni?) Dan doktor kata stop dulu vitamin iron sebab takut menganggu dan rasa mual.

Selepas sebulan kalau tak silap datang balik checkup. Masa buat buku tu nurse nemang tak bagi tau vitamin ibu hamil. Dia kata sebab baru lagi. Mujur kak eila memang amalkan vitamin shaklee dan teruskan je makan bila disahkan hamil lagi.

Ish, bagi kak eila awal-awal la yang kena makan betul-betul vitamin. Entah, pelik. Malas nak tanya lebih-lebih sebab kalau dia bagi pun kak eila memang tak makan haha. Setia dengan vitamin shaklee je. Khasiat pun banyak huhu.

So berbalik cerita pasal datang semula checkup ke klinik o&g. Kak eila tanya doktor
"Sekarang saya dah masuk 10week, tak boleh lagi ke makan vitamin iron?" Dalam masa yang sama dia suruh teruskan ubat dephaston tu.

Doktor cakap ok je. Kak eila cakap nurse kat klinik memang belum bagi so saya makan yang sendiri dulu. Bila dia tanya vitamin apa awak ambik?

"Vitamin shaklee, vitalea adult"

"Oh, tak payah la makan yang pelik-pelik tu" kata doktor perempuan tadi.

Hoho, kak eila mengiyakan je. Padahal tak ikut pun. Kak eila tetap makan dan teruskan je.

Begitulah ceritanya. Tak semua doktor yang support kita makan vitamin shaklee selain dari vitamin klinik. Sebab mereka belum jatuh cinta dan tak pernah mencuba. Jauh sekali untuk mengkaji.

Its ok. Kita raikan perbezaan. Pendapat masing-masing.

Apa yang penting kita tahu apa yang kita amalkan dan terbaik buat bayi juga. Bukan main telan je. Tanpa usul periksa. Kak eila yakin shaklee selamat dan untuk jadikan sesuatu vitamin ini membelanjakan duit yang banyak untuk pastikan ia betul-betul berkualiti tanpa merosakkn nutrien dan zat di dalamnya.

Tapi kan sekarang ramai je doktor yang join shaklee hehe. Siap jana income sampingan lagi. Bukan kata nak kejar duit sangat tapi bila dah kaji sendiri dan rasa kebaikan produk comfirm jatuh hati. 😍

"Sekarang bila saya dah kenal saya dah study, I have no reason to fear.
This is a natural vitamin not synthetic one.
Diperbuat under strict supervision to sustain it's efficacy.
Safe, halal dan berkesan.
Selepas saya guna Shaklee baru saya tahu bahawa supplements yg bagus, berkesan dgn cepat.
Tak hairanlah walaupun ramai doktor yg against supplements, ramai sgt doktor yg amalkan supplements termasuk doktor2 pakar." - Doktor Hasifah
 
 
.
Kak eila
"Share ilmu kehamilan, berpantang dan menyusu"
 
 
Berminat dengan vitamin shaklee atau ingin menjadi agen dan sebahagian dari kami? Boleh roger kak eila ya
 
 
✉ PM ke fb Norshaila Yusof
☎ Call/Sms/WhatApp ke 013 3562795
COD Mentakab & Temerloh
POSLAJU seluruh MALAYSIA

No comments:

Post a Comment