Thursday 15 December 2016

Hamil Dah Overdue? Takut kena induce?

Tahukah anda?
Sebenarnya EPO juga merupakan bahan yang boleh melembutkan serviks dan membantu proses bersalin. EPO bertindak seperti prostaglandin.
.
Dalam group whatsapp HAMIL JELITA kami, ramai yang menunggu saat deliver newborn baby. Wah, terujanya. Rindu sangat bau baby.

So, bila majoriti sahabat yang berdebar dan mood tak sabar nak cium baby tu, kitaorng berkongsi tips untuk mempercepatkan proses bersalin tanpa di "induce".
Ha, baru tahu pasal EPO ni bantu juga ya untuk percepatkan proses kelahiran dan lembutkan serviks. Orang kata "natural induce".
.

Hai, kenapa la sebelum ni tak tahu. Rupanya lagi banyak kita belajar lagi banyak yang kita sendiri tak tahu sebenarnya kan.
"Akak makan GLA je untuk cepatkan bukaan. Memang ada sesetengah doktor sarankan insert EPO, tapi akak tak sanggup. So akak telan GLA"
Bila study balik mengenai EPO dan GLA ni kan, rupanya Gla shaklee diekstrak dari "BORAGE" yang mengandungi lebih 2 kali ganda GLA dalam EPO sebenarnya. Kalau dari segi peratusnya adalah
Borage - 17%-25%
EPO -7%-10%
.



Patutlah pun akak tu cakap makan GLA. Huhu. Ok, sekarang baru saya faham kenapa GLA juga dikatakan sebagai natural induce.
InshaAllah untuk kandungan kali ni boleh cuba. Amin. Saya doakan moga kita semua dipermudahkan urusan semasa proses kelahiran nanti ya.
.
.
Takut kena induce?
Boleh cuba GLA SHAKLEE



 Jom kita tengok, apa lagi kebaikan GLA COMPLEX ni.



 .

Ingin dapatkan GLA COMPLEX, ikhtiar untuk "natural induce"? Boleh contact kak eila



--;--@ 🌹 Eila 🌹 konsulTibuMengandung
🌿013-356.2795 🌿
#AgenShakleeAnda
#SetHamil
#TTC
#CantikDanCergasKetikaHAMIL



" penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit / masalah kesihatan. Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yg berkaitan"

No comments:

Post a Comment