Saturday 21 March 2015

Minum SOYA kena KANSER??

Setakat dua hari ni 3 orang dah tanya saya

"betul ke, minum soya boleh menjadi penyebab kepada kanser?"

Habis la lepas ni semua bahan makanan berasaskan soya tak boleh makan..Tempe goreng, tauhu, air kotak soya dan segala macam mak nenek soya kita rasa bersalah nak makan, sebab hanya di"MIND"set kan dalam kepala ----> SOYA PENYEBAB KANSER !

Kesian bila ada yang berfikiran sebegitu tanpa ada usul periksa.

Gambar 1 : Sumber daripada soya


Fakta MENARIK !

Soya Sebenarnya Anti Kanser !!

 

Tahukah anda? 

Kebanyakan soya yang berjenama lain di pasaran dibasuh menggunakan alkohol sebelum diproses.  Dan ada satu bahan di dalam soya dipanggil nama "ISOFLAVANES" sebenarnya penting dalam pencegahan kanser. Jadi bila soya di basuh dengan alkohol, tidak kah fungsi soya sebagai ANTI KANSER tadi turut musnah! oh...memang patutla soya dikaitkan dengan kanser! kesian soya, dipersalahkan 100%

 Gambar 2 : Soya sebenarnya ANTI KANSER!


Penting!!

Pastikan soya yang kita minum adalah soya NON-GMO


" Soy also may affect cancer risk in some populations more than others, due to differences in genetics and gut bacteria that metabolize soy compounds into their active form. "
Manakala merujuk kepada Artikel Majalah The Organic & Non-GMO Report mendapati makanan yang diubah genetik ini bertoksin dan mudah menyebabkan alergi.

Terus rasa nak minum air SOYA je selepas ni..hehe.. Jangan lupa pastikan dulu soya NON-GMO ya. Sekarang ni kebanyakan pengeluaran soya susah untuk kita pastikan non-gmo atau tidak, dan sebagai langkah memastikan soya yang saya minum adalah betul-betul selamat dan semulajadi tanpa ubah secara genetik, saya telah memilih soya ESP shaklee. Anda boleh beli online untuk dapatkan soya PILIHAN anda yang tepat di sini    ESP soy Non-GMO

Soya ESP shaklee di basuh dengan air bersih untuk mengekalkan kandungan ISOFLAVANES yang mana kita tahu ianya bertindak untuk mencegah sel kanser.


Gambar 3 : Kacang Soya

Satu lagi FAKTA Best, shaklee merupakan syarikat yang pertama hasilkan protein berasaskan kacang soya tau, di mana pengasingan soya pertama yang dilakukan oleh DR. Forest C. Shaklee sekitar tahun 1970 lagi..wow! tetiba rasa "eh dah lama rupanya ESP diperkenalkan". BEST ke best? :)


Gambar 4 : Instant soya yang pertama oleh shaklee

Saya diperkenalkan dengan ESP sejak mengandungkan puteri kami yang ketiga, sekarang dah setahun lebih dah umur dia..bermakna hampir 2 tahun saya sudah mengamalkan sumber protein ESP dalam kehidupan saya. Alhamdulillah ESP membantu saya menjalani kehidupan yang sihat, walaupun sepanjang kehamilan saya tetap cergas dan kuat melakukan aktiviti seharian tanpa ada rasa lesu dan lemah. Syukur sangat. Anda juga patut merasainya sendiri. 

Sebelum saya habiskan entry ni, saya nak belanja korang satu testimoni ikhlas daripada pengguna setia ESP sejak tahun 2011 lagi. Dan lihatlah perbezaannya. AWEK MUDA gitu kan. Macam retis pun ada. :)



Gambar 5 : Testimoni pengguna setia ESP


Jangan lupa dapatkan ESP yang sedang hangat PROMOSI berbaki lagi 6 hari sahaja lagi untuk anda cuba sendiri. Hubungi saya untuk mendapatkan konsultansi secara PERCUMA! 


✉ PM ke fb Eilarazi Master
☎ Call/Sms/WhatApp ke 013 3562795
COD Mentakab & Temerloh
POSLAJU seluruh MALAYSIA



No comments:

Post a Comment